dilluns, 28 de gener del 2019

Bon dia amb el Papa Francesc i Santoral d'avui dimarts 29 de gener de 2019

☀BON DIA amb el Papa FRANCESC i Santoral d’avui dimarts 29 de gener de 2019☀
---------------------------
«Un jove em pregunta: "per què avui molts joves no es pregunten sobre si Déu existeix o els costa creure en Ell i els falta tant compromís per la vida?".

Vaig escoltar una resposta que em va tocar el cor: "És que molts d'ells senten que, a poc a poc, van deixar d'existir per a altres, se senten moltes vegades invisibles".

I és cert que molts joves senten que van deixar d'existir per a la família, per a la societat per a la comunitat ... És la cultura de l'abandonament i de la manca de consideració. No dic tots, però molts senten que no tenen molt o gens per aportar perquè no compten amb espais reals des d'on sentir-se convocats.

Com pensaran que Déu existeix si ells, aquests joves, fa temps van deixar d'existir per als seus germans i per a la societat? Així els estem empenyent a no mirar el futur. I a caure en les urpes de qualsevol droga, de qualsevol cosa que els destrueix.

Podem preguntar-nos: Què faig jo amb els joves que veig? ¿Els critico, o no m'interessen? ¿Els ajudo, o no m'interessen? És veritat que per a mi van deixar d'existir fa temps?
-------
(del Papa Francesc a la “Vetlla amb els Joves” el dissabte 26 de gener de 2019 a Panamà).
---------------------------
Santoral d'avui:

-Sant Pere Nolasc (s.XIII), religiós barceloní, fundador dels mercedaris (OdeM).
-Sant Valeri o Valer, bisbe de Saragossa i màrtir (s. IV), venerat a Roda d’Isàvena.
-Beat Manuel Domingo i Sol (Tortosa 1836-1909), prevere, fundador dels Operaris diocesans.
-Sant Sulpici Sever, bisbe.
-Beata Arcàngela Girlani, verge carmelitana.
-Sant Julià, bisbe de Toledo.
-Santa Humana, abadessa.
-Sant Maür, soldat i màrtir.
---------------------------
Tingueu un bon dimarts!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada