dijous, 14 de juny del 2018

Bon dia amb el Papa Francesc i Santoral d'avui divendres 15 de juny de 2018


BON DIA amb el Papa FRANCESC i Santoral d’avui divendres 15 de juny de 2018 – Dia Mundial de Presa de Consciència de l'Abús i Maltractament en la Vellesa - Dia Mundial del Vent
---------------------------
(En l'homilia de la missa matutina celebrada ahir dijous a la casa Santa Marta, el Papa Francesc recorda que quan s'insulta es treu a l'altre el dret a la dignitat):

«L'insult és tan perillós perquè moltes vegades neix de l'enveja. Quan una persona fa alguna cosa que no m’agrada, jo la insulto i la faig passar com "discapacitada": discapacitada mental, discapacitada social, discapacitada familiar, sense capacitat d'integració ... I això mata: mata el futur d'una persona, mata el recorregut d'una persona. És l'enveja que obre la porta, perquè quan una persona té alguna cosa que m'amenaça, l'enveja em porta a insultar-la. Gairebé sempre hi ha enveja allà.

Quan separo el meu cor de l'altre amb un insult? I veure si allà està aquella arrel amarga de l'enveja que em porta a voler destruir l'altre per evitar la competició, la rivalitat. No és fàcil això. Però pensem: que bonic no insultar mai! És bell, perquè així deixem créixer els altres. Que el Senyor ens doni aquesta gràcia».
---------------------------
Santoral d’avui:

-Santa Maria-Miquela del Santíssim Sagrament (Madrid, 1809 – Valéncia, 1865),verge fundadora adoratrius a Madrid (AESC, 1850).
-Sant Bernat de Menthon (o d'Aosta), prevere (†1081), patró dels muntanyencs i els muntanyistes.
-Santa Benilde, màrtir.
-Santa Germana Cousin, verge.
-Sant Landelí, abat.
-Sant Modest, màrtir.
-Sant Vit, màrtir.
-Sant Leònides, màrtir.
---------------------------
Tingueu un bon divendres!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada