divendres, 13 d’octubre del 2017

Bon dia amb el Papa Francesc i Santoral d'avui dissabte 14 d'octubre de 2017

BON DIA amb el Papa FRANCESC i Santoral d’avui dissabte 14 d’octubre de 2017
---------------------------
(fer-se càrrec de les persones ferides, com va fer el Bon Samarità, aquesta va ser la prescripció que va fer el Papa Francesc en l'homilia de la missa celebrada el dilluns 9 d'octubre de 2017, a Santa Marta, exhortant a ajudar a aixecar-se a qui té necessitat):

«A la paràbola hi ha sis "actors": els bandits, l'home ferit a mort, el sacerdot, el levita, l'hostaler i el samarità, un pagà que no era del poble jueu.

És el Bon Samarità, qui, a diferència del sacerdot i del levita, s'atura i socorre l'home ferit a mort pels bandits.

Una actitud molt habitual entre nosaltres: mirar una calamitat, mirar una cosa lletja i passar més enllà. I després llegir-la en els diaris, una mica pintades per l'escàndol o el sensacionalisme.

Què faig jo? Passo de llarg com el sacerdot i el levita?

Que faig davant tantes persones ferides amb les quals em trobo cada dia? M'apropo, em faig proïsme, m'ocupo d'aquells que tenen necessitat?»
---------------------------
Santoral d’avui:

-Sant Calixt I, papa (217-222) i màrtir. 
-Sant Just, bisbe.
-Santa Fortunata, verge i màrtir.
-Sant Evarist, màrtir.
-Sant Gaudenci, bisbe i màrtir.
-Sant Llop, màrtir.
-Sant Carponi, màrtir.
-Sant Bucard, bisbe.
-Sant Priscià, màrtir.
-Sant Rústic, bisbe.
---------------------------
Feliç dissabte i bon cap de setmana!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada