dilluns, 5 de juny del 2017

Bon dia amb el Papa Francesc i Santoral d'avui dimarts 6 de juny de 2017

Dimarts, 6 de juny de 2017

Dia Mundial dels Trasplantats

      BON DIA
-------------------------------
(del Papa Francesc en la seva homilia de la Missa matutina celebrada ahir a la capella de la Casa de Santa Marta en el dia en què l'Església va recordar Sant Bonifaci, màrtir i apòstol d'Alemanya):

«Practicar les obres de misericòrdia, no per descarregar-se la consciència sinó per participar en el sofriment dels altres, també arriscant si fos necessari.

És a dir, patir amb qui pateix. Una obra de misericòrdia no és fer alguna cosa per tranquil·litzar la consciència: una obra de bé així estic més tranquil, em trec un pes de sobre ... No! També és compadir el dolor de l'altre.

Compartir i compadir: van juntes. És misericordiós el que sap compartir i també apiadar-se dels problemes de les altres persones.

I aquí la pregunta: ¿Jo sé compartir? Sóc generós? Sóc generosa? Però també quan veig una persona que pateix, que té dificultats, jo també pateixo? Sé posar-me en les sabates dels altres? En la situació de sofriment?

Fer obres de misericòrdia incomoda.

Però jo tinc un amic, una amiga, malalt i voldria anar a visitar-lo, però no tinc ganes, prefereixo descansar o mirar la televisió tranquil.

Fer obres de misericòrdia sempre és patir incomoditats. Incomoden.

El Senyor ha patit la incomoditat per nosaltres: va anar a la creu per donar-nos misericòrdia».
-------------------------------
Santoral d’avui:

-Sant Norbert (+1134), bisbe de Magdeburg, fundador  premonstratencs (Opraem, 1120).

-Sant Artemi, l'esposa Càndida i la filla Paulina, màrtirs.
-Sant Marcel·lí Champagnat, prevere, fundador Gns. Maristes.
-Sant Bertran d'Aquilea, bisbe.
-Sant Felip, diaca.
-Santa Cándida, màrtir.
-Sant Claudi, bisbe.
-------------------------------
Tingueu un bon dimarts!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada